Salam, mulai dari 21 April 2011, blog ini akan dikenali sebagai Cit Cat @ PPAK. Paparannya akan berkisar kepada apa yang berlaku di PPAK samada di Pusat, Cawangan dan Desa.... dan apa saja yang ikut suka Pi Wai nak boh........

Mau kalu hampa ada berita nak di syer bersama dalam blog ni, hampa habaq mai la kat Pi Wai ......

Isnin, 25 Januari 2010

. : DOA - SENJATA MUKMIN : .


YAB Dato' Seri Menteri Besar Kedah Darul Aman

Doa adalah senjata yang dapat menguatkan manusia menghadapi cubaan hidup. Justeru, sebagai kakitangan kerajaan, kita disarankan untuk berdoa agar tanggung jawab yang diamanahkan dapat dipikul dengan sebaik mungkin.

Kita sebagai manusia, Allah perintah kita untuk berdoa, nescaya Allah akan kabulkan doa kita, pagi ini saya nak doa ringkas sahaja, kita pohon selamat pada agama. Yang kedua, bagi sejahtera, iaitu sihat tubuh badan kita untuk datang kerja, bila badan kita sihat, kita dapat tunai tanggung jawab kepada semua pihak, otak yang baik itu datang daripada badan yang sihat.

Yang ke tiga, minta Allah tambah ilmu. Pertambahan ilmu adalah melalui hasil apa yang kita belajar serta pengalaman. Maka dalam konsep pentadbiran hari ini, kita bagi kenaikan pangkat berdasarkan kelayakan akademik dan performance, pertambahan ilmu ini melalui pembacaan, pengajian, pendengaran dan kursus seperti yang kita bagi pada tuan-tuan, ini kerana pertambahan ilmu ini dapat di manfaatkan untuk kepentingan orang lain serta kerjaya kita.

Rezeki yang diperolehi juga mestilah dari sumber yang halal bagi mendapatkan keberkatan Allah. Pendapatan yang kita dapat dari sekecil-kecil hingga sebesarnya, kalau kita dapat secara halal, tak ada masalah, dengan rezeki ini kita bagi pada anak isteri. Jadi keberkatan itu penting, banyak dalam dunia hari ini, orang-orang yang terlibat dengan RASUAH adalah mereka yang berpangkat BESAR, sebab dia ada KUASA.

Maka, berkat ini ada hubung kait dengan doa, ada doa yang Allah tak makbul sebab apa yang dia pakai, makan dan minum adalah benda HARAM.

Ucapan YAB Dato' Seri Menteri Besar di perhimpunan bersama kakitangan di Wisma Darul Aman pada bulan Disember 2009.
  • ( sumber : Warta Darul Aman Disember 2009 )

Tiada ulasan:

Catat Ulasan