Salam, mulai dari 21 April 2011, blog ini akan dikenali sebagai Cit Cat @ PPAK. Paparannya akan berkisar kepada apa yang berlaku di PPAK samada di Pusat, Cawangan dan Desa.... dan apa saja yang ikut suka Pi Wai nak boh........

Mau kalu hampa ada berita nak di syer bersama dalam blog ni, hampa habaq mai la kat Pi Wai ......

Ahad, 29 November 2009

QURBAN PPAK.

Pada hari Isnin, 30 November 2009, buat pertama kalinya dalam sejarah, PPAK telah mengadakan Qurban dan jamuan kepada kakitangannya sempena perayaan ini. Seekor lembu yang telah disumbangkan oleh YAB Menteri Besar Kedah telah disembelih di PD Kampong Kepala Bukit, Tobiar, Pendang.
Seramai 7 orang kakitangan PPAK telah menyertai majlis penyembelihan tersebut. Mereka terdiri daripada Tuan Dr. Zahidi b. Dato' Zainol Rashid, En. Md Kasa b. Salleh, Pn. Hasnah bt. Haji Taha, En. Mohd Nazri b. Abu Bakar, En. Yahya b. Abd Raof, En. Mohd Baser b. Othman dan En. Sasmin b. Othman. Daging Qurban tersebut kemudiannya telah diuruskan oleh Jawatankuasa PD Kampong Kepala Bukit untuk dimasak dan kemudiannya dihantar ke PPAK. ( Terima kasih kepada AJK PD Kg. Kepala Bukit yang diketuai oleh En. Khali b. Ahmad )
Di PPAK, majlis tahlil telah diadakan dengan bacaan doanya telah dipimpin oleh Tuan Haji Abd Hamid b. Ahmad, salah seorang AJK Persatuan Pesara Negeri Kedah. Turut hadir menyertai jamuan ialah YB Dr. Haji Hamdan b. Mohamed Khalib, Pengerusi PPAK yang tiba agak lewat kerana terikat dengan tugasan rasmi beliau di Wisma Darul Aman.
YB Dr. Haji Hamdan dengan ditemani oleh Tuan Pengarah PPAK sedang menjamu selera..
Daging yang siap dimasak ... betul-betul HOLIAU..


Sedia untuk dikorbankan...


Sembelihan telah dilakukan oleh Tuan Imam Masjid Kg. Kepala Bukit.

AJK PD Kg. Kepala Bukit sedang melapah daging.. geng PPAK cuma jadi pemerhati saja ... pakai baju kerja ... nak buat camno..




Tuan Haji Abd. Hamid sedang mengetuai bacaan tahlil.



Masa yang dinantikan ......

Tiada ulasan:

Catat Ulasan